edicions anteriors



UAP! 18 Veritat o Mentida

UAP18 veritat o mentida

George Orwel, 1984, basat en aquest llibre, la UAP18 vol reflexionar sobre el que és veritat i mentida.

-    Hem de crear el ministeri de l’abundància?, cal  controlar el poder econòmic del poble i dels ciutadans electes, cal crear més demandants d’ajuts econòmics i fer desaparèixer les llistes de  pobresa? . Desapareixerà la moneda i tots els pagaments es faran per connexió electrònica?. Control sobre el control

- tothom disposarà d’un GEO localitzador?. o ja el portem amb el telèfon?

- El ministeri de la veritat ha d’escriure el verdader passat, el present i el futur, tothom estarà obligat a saber la única i vertadera història què a partir d’ara reescriurem de nou, esborrarem totes les mentides i tots els funcionaris hauran de ser fidels al sistema i jurar ser servidors.

 


UAP! 17 - Europa

Europa...

Ara és l’hora de posar el país en ordre,

Ara és l’hora de construir.

Ara és l’hora d'obeir

No podem perdre els nostres referents

Ara és l’hora de creure i treballar

Ara és l’hora de posar-nos en fila i organitzar-nos.

Aixecarem els murs de la tolerància

Aixecarem els murs que ens permetin ser els més poderosos del món

Els murs serviran per acollir a tothom qui vulgui venir

Construirem un espai de normes i educació


UAP! 16 - JO TAMBÉ SÓC MALALA

Malala lluita a favor de l'educació dels joves, una educació dominada pels homes de negre, politics, persones grans que diuen que són cultes i intel·ligents. Analitzen l’educació amb números, resultats i estadístiques, proposen educar amb doctrines radicals, religioses i dictatorials.

 


UAP! 15 SADAKO VOL VIURE

Els xarlatans diuen: “Amics meus, avui és l’hora de l’Innuendo de Queen!” Un d’ells vol imposar la seva veu idavant del micròfon no pot evitar mostrar-se agressiu. Ens volen clonar a tots iguals, tots sentim Radio Gaga de Queen, ens fancórrer d’aquí cap allà i fer tres-centes flexions, es burlendels  somnis perduts, és el nostre Déu amb falses promeses.

No podem estar-nos callats, viure és un premi, no deixarem de lluitar:La vida és bella!

La veu del poble ha de ser capaç de fer callar a les armes.

Cent setanta-cinc veus del cor canten: “Quan jo estigui aprop mira’m dins dels ulls i veuràs les meves pors...

Sadako ens obre el cor, no vol morir. Intenta fer mil grues de paper perquè els Déus l’ajudin a aconseguir els seus somnis.

Necessitem creure en els nostres somnis, es faran realitat.

Sospirs de Llibertat.Sadako ha fet 644 gruesimarxa de viatge amb l’Alicorn

Tots junts aconseguirem les 1.000 grues per estar al costat de Sadako. Serà la unió el que ens faci forts i lliures,serà l'amor el que ens farà millors:Seguirem lluitant!


UAP! 14 WONDER

El fil conductor de la cantata d'enguany està basat en la novel.la Wonder de l'escriptora R.J.Palacio. Editorial La Campana 2012.

L’August és un noi normal, però amb una cara fora del corrent, va néixer amb una malformació facial que ha sigut educat a casa fins els 12 anys. No ha anat mai a l’escola. No li agrada que li mirin la cara , és un noi tímid de poques paraules, té por, és insegur.

La mare el convenç per anar a l’escola.

¿Podrà convèncer als seus nous companys que és un noi com ells, malgrat les aparences?,

Té el somni d’anar  a l’escola i lluitarà per estar-hi bé. Els companys de l’escola el voldran com amic?


UAP! 13 retaule de les meravelles

El retaule de les meravelles està guardat i custodiat a la capsa màgica, un edifici públic de vidre i miralls. Les excel·lències del retaule estan tancades a pany i forrellat. Sa excel·lència no ho ha inaugurat després d’un any, falta personal de serveis qualificat.

Tres joves entren a l’edifici cultural i públic, burlant-se de la seva seguretat, es manifesten i expressen les seves idees, aquesta acció comporta un ressò mediàtic a la premsa, unes preses de decisions o uns comportaments diferents segons la persona destinatària i la seva classe social.

La presa de decisions repressives, l’engany i el diner porten a la revolució per cercar nous valors, nous camins i una nova resposta que segurament la trobarem en el vent, tot plegat donarà valor al joc net, Fairplay.

Dir que som joves, que sortim aquesta nit, que llencem i cremem tot allò que no serveix ens donarà força per tenir un món millor.

Els joves soms forts, tenim idees i força per empènyer i construir. Volem caminar i anar endavant.


UAP! 12 Imatge i futur

El bufó, representat per un assessor d’imatge, ens farà veure a traves del retaule el que ell vol que veiem o bé el que ens interessa veure, fins i tot ens farà veure el retaule que no hi és.

L’assessor convenç a Sa Excel·lència de les meravelles del retaule, li ven que podrà adquirir tot allò que vol i desitja,  solament li ha de comprar a bon preu i de posar-hi un bon grapat  d’imaginació;  també és important la imatge personal, el vestuari, la presentació etc...

Sa Excel·lència presenta al públic – poble-  el retaule   que ell veu amb l’assessorament i ajuda de l’assessor, presenta  el futur, un futur que no existirà mai.

El poble li segueix la beta.

La fantasia presentada no deixa de ser inviable i porta al poble a la misèria.

El poble s’indigna en el moment que se li demani més del que pot aportar i per tenir tot allò que el governant vol aconseguir i que no té – Indignats -.


UAP! 11

Canviar la nostra imatge, la producció industrial i la compra venda són accions quotidianes que quan les portem al límit canvien tot el seu sentit, passen de ser accions quotidianes normals a convertir-se amb accions terrorífiques i destructores.

UAP 11,  d’aquestes accions en critica el mal ús i que una persona amb poder pugui tergiversar i convertir una acció quotidiana amb una acció de malvat.

Treballem conjuntament amb Intermón per explicar la història, amb missatges com el consum responsable, armament responsable, nenes soldats, armament químic.

Consum responsable - Armament Químic - Nens soldats


UAP! 10 diari de ZLATA

El diari de ZLATA serveix per explicar la història des de una òptica de les sensacions i les seves vivències.

Dos joves amics i companys de classe i de carrer es troben en situacions que difícilment poden entendre, separats per un pont que no poden travessar per la guerra, situacions en què decidir, se les troben.

La importància del pont és la d’ unir dos llocs físics però també pot unir dues cultures;  aquest és pot travessar amb fluïdesa i sense cap problema o bé separar i posar obstacles.

En el mig del pont hi ha l’escola, és el lloc on els dos nois es troben.

Un adolescent que està presoner dins casa seva, que té ganes de viure i de fer coses  que una guerra absurda no li permet realitzar, ni ser educat a l’escola i viure els millors anys de la seva vida.


UAP! 09

Va destapant o mostrant la vida en un institut, què passa, com passa.

Es té present que el microclima que hi ha dins una aula és un petit univers, reflex directe de la societat.

Una classe on hi arriba una alumna nova, on s’hi generen situacions de conflicte. Fàtima, la nova alumna, aviat farà nous amics i amigues com la Pau... 

Dues emissores de ràdio en la seva programació matinal d’emissió de les notícies.

Les cançons tenen a veure amb les notícies emeses o amb  el contingut que transmeten els mitjans.

Aquest muntatge aposta per l’amistat i el diàleg entre les  diferents cultures i maneres de ser dels humans.